Cute person terjah
Follow Dashboard

▸ Nikahlah kamu ~~ ... ♬
Monday, December 24, 2012
♥ posted at: @6:56 AM
3 wishes // make a wish?






Assalamualaikum. ^_^

Pagi-2 aku sudah online . klik. klik. dan aku ternampak gambar kawan aku dulu. Lantas terkata --- Ohh sudah kawen kau-- Dialek sabahan aku terkeluar. Dulu aku memang tinggal di kawasan sabahan tapi aku agak kurang berkenan sgt.---sentiasa buat kecoh-- Argghh lupakan saja semua itu. Dengan pantas keinginan menaip aku membuak-2 . --wah ada jugak idea dalam penulisan aku ni-- Tetiba dalam detik kelopak jantung aku berkata--KAU MAHU KAWEN JUGAKAH ?--
Bhahaaha pertanyaan yang mencabar diriku. Masih ada 3 bulan sebelum keputusan SPM. aku dah menikah . --ohh tidak--
Pada mulanya memang kalian semua akan bahagia bila dilamar bukan ? Sama juga seperti aku sebagai seorang wanita . --sebentar--
Tapi bila kita fikir pula tentang tanggungjawabnya pula. Apa kita memang sudah bersedia wahai wanita ? --ini cuma pendapat aku sahaja-- Sejujurnya aku belum bersedia. Aku mahu bahagiakan ibu bapa aku dulu. Tapi lebih baik berkahwin jika takutkan zina. Kahwin-- Soal tanggungjawab itu kita boleh lakukan jika kita bersungguh melakukannya dan insya Allah semua akan berjalan dengan lancar. --Amin-- Bagi aku , jadilah isteri dan ibu yang baik pada keluarga kita nanti. Andai kita ciptakan keluarga sakinah dalam keluarga kita nanti. Betapa indahnya ..-- Amalkan sentiasa sunnah Rasul junjungan kita--

Ampun dan maaf jika ada kata-2 ku yang membuat kalian semua terguris. Tapi ini hanya luahan ihsan kerdil yang masih belajar erti kehidupan. --Tunjuk ajarku pinta-- 


p/s : Tahniah buat kalian yang baru menempuh kehidupan sebagai seorang isteri. Semoga menjadi isteri yang solehah. 

hits counter
web counter
◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2012